A világon az első ívhegesztéssel készülő, acél karosszériás, önhordó kocsiszekrényes, első kerék meghajtású autó volt. A TA jelentése Traction Avant, magyarul első kerék hajtás. Az ötletek amelyeket Andre Citroen egyesítve megvalósított ebben az autóban, már mind működtek egyenként más - más egyéb autókban. Andre Citroen teljesítménye abban állt, hogy ezeket az ötleteket megtalálta, tanulmányozta, megvásárolta, továbbgondolta majd egyetlen járműben egyesítette zseniális fejlesztők alkalmazásával és segítségével. Sikerült egy nagyon jó autót építenie. Azonban voltak elhibázott üzleti döntései, a fejlesztések során rizikós és kipróbálatlan ötletek mellett tette le voksát és sok külföldi szabadalmat vásárolt igen drágán, valamint emellett megrögzött szerencsejátékos is volt és rengeteg pénzt veszített kaszinókban. A vállalatnak így pénzügyi nehézségei támadtak és az állam 1934-ben a legfőbb részvényesére a Michelin-re bízta a Citroen cég vezetését.

Egyik legnagyobb hibája az volt, hogy a sok egyéb forradalmi újítás mellett automata váltossá akarta tenni a TA-t. Na, ez nem jött össze. A szép és csodálatos automata váltó ami a kellemes, sima utakon nagyon jól szuperált, komolyabb terhelés alatt bemondta az unalmast. Szegény Andre szerencsétlenségére pont egy olyan bemutatón esett szét az egész automata váltó amit a leendő befektetők meggyőzésére rendezett. Így nem sikerült új befektetőket megnyernie a vállalkozása számára. A pénzügyi problémák áthidalására megpróbálkozott még az alkalmazottak fizetésének csökkentésével is. Na itt már komoly gondjai lettek, ugyanis ilyen mértékű problémák már állam bácsinak is feltűntek, és ekkor távolították el Andret a cég éléről, és vezette tovább azt a legnagyobb befektető a Michelin. Andre nyugdíjba vonult, de nem sokáig lehetett nyugdíjas, ugyanis egy évre rá elhalálozott szegény. Gyomorrákban.

Andre Citroen játékgyárat is alapított. Bizony. A saját maga által gyártott autók 1:43 méretű modellben való legyártására és forgalmazására. Az alapötlet az volt, hogy elektromos játékokat készítsen a gyerekeinek, aztán egy modellautógyár lett belőle.

Ezeket csak úgy érdekességként írtam le. Persze lehetne még sok érdekességet leírni, pl. azt, hogy egy Lecot nevű párizsi szállodatulajdonos és hosszútávú autóverseny rajongó 1935-ben minden áldott nap elvezetett Párizsból Monte Carloba és vissza, egy év alatt több mint 400 ezer km-t vezetett, és a Citroen TA amit így nyúzott kibírta a tartós tesztet és egy év elteltével is ugyanúgy üzemelt.
Szóval nem szar ez, hanem francia acél!

A modell Burago, közepes minőség, de külsőre nagyon impozáns, vonzza a szemet, kézbe véve lenyűgöző a súlya. Érdekesen alakul át csodálkozó, megdöbbent gyerekbe az emberek arca amikor hirtelen a kezükbe nyomom, hogy tessék, nézzék meg.

 

 

Andre Gustave Citroen (5 February 1878 – 3 July 1935)
A fogaskerék-, fegyver-, kisautó- és nagyautógyáros

Miért hívják Citroennek? Mert a nagyapja citromárus volt dániában, és a citrom dánul citroen. Amikor franciaországba költözött a család, csak akkor került az e betűre a két pont. Szegénynek az apja pedig öngyilkos lett amikor a kis Andre még csak hat éves volt. Csak, hogy itt is legyen valami érdekesség.

A Citroen gyár belülről az 1920-as években.

És íme, ollé, világszám:

 

Szerző: PeterBlau  2010.02.18. 09:31 2 komment

Címkék: francia old citroen burago

A bejegyzés trackback címe:

https://4smallwheels.blog.hu/api/trackback/id/tr581768241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.02.18. 12:41:38

Nagyon tetszik!
És a képek is tök jók...
Kéne egy ilyen, de 1:18-asokkal most már nem kezdhetek el foglalkozni :)

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.02.20. 21:26:11

@RÁJEN: Köszönöm! Nem olyan drága sport ez, hidd el.
süti beállítások módosítása