Picike autó.
Legalábbis láttam egy fotót ahol egy öreg Rolls Royce állt mellette, hát eltörpült.

A karosszéria nem önhordó (ez ugye azt jelenti, hogy alváz plusz felépítmény), Michelotti tervezte, nem egy száguldozós valami, a max sebessége 117 km/h, 31 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, de ez nem csoda a 950 ccm-es motorral. :-) Mivel külön alváza volt, elég könnyen és gyorsan terveztek rá más karosszériákat is. Fisher & Ludlow karosszériaépítő cég gyártotta az alvázra a felépítményt. 300 ezer darabot adtak el belőle, ami szerintem szép szám. Nem egy hú de szép autó, de nekem tetszik, olyan klasszikus autó formája van :-) Érdekessége, hogy a tervezés során külön szempont volt a minél jobb körbeláthatóság/kiláthatóság, így elmondható, hogy az autóban ülve a külvilág 93%-a látható ha körbetekintünk, azaz csupán 7%-át takarják a kilátásnak a tetőoszlopok. A kor angol autóihoz képest ez a 93% nagyon sok!

 

Ez egy olcsó modell, egyértelmű, hogy távol áll a Minichamps féle kategóriától, de ezt a rácuppantott hűtőrácsot akkor sem tudnák megmagyarázni a Hongwellnél :-)

És itt az eredeti:

 

És most a poén. Miért van a motorháztetőn egy fogantyú? Na?

Nem, nem az a válasz, hogy csak :-)
Azért van ott egy fogantyú, mert a különálló alváz miatt megtehették, hogy olyanra tervezik az autót, hogy a karosszéria egész orra egy csukló segítségével előre csuklasztható legyen :-), hogy a motorhoz könnyebben hozzáférhessenek szereléskor :-)

A karosszéria összes eleme lecsavarozható az autóról (beleértve a küszöböket és a tetőt  is) és kicserélhető. Milyen praktikus egy törésnél, vagy ha az ember egyedi autót akar építeni... Az első kerék mögött látszik egy szürke rövid csík a modellen, az a valóságban egy rögzítő retesz, azzal lehet a helyére visszatett orrot rögzíteni a karosszériához, az eredeti fotóján ez látható.


Íme a retesz az első kerék mögött:

 

És íme, a felcsuklasztott orr :-)

 

Szerző: PeterBlau  2009.12.31. 20:44 6 komment

Címkék: angol old triumph cararama hongwell herald

A bejegyzés trackback címe:

https://4smallwheels.blog.hu/api/trackback/id/tr161635982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2010.01.05. 17:30:33

Triumph TR3A.

Na, mit nyertem? ;-)

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.05. 20:01:30

@Tommi: Hú, ügyes :-)
Azt nem tudom mit nyertél :-)
Gondolkodtam ezen, hogy oda kellene írni valamit, hogy mit nyer az első helyes megfejtő, de úgy voltam vele, hogy úgy sem olvassa senki a blogot :-D Nagyon örülök neki, hogy te mégis ide szoktál nézni :-) Szóval most nincs semmi, de ha csinálok még ilyen kitalálós dolgot akkor majd már tényleg lehet is nyerni valamit, de az azért nehezebb lesz :-)

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2010.01.05. 23:21:52

Húúú...ez valami gyönyörű. Többnyire matchboxban "utazom" de amikor ilyen szépen cizellált vasakat látok,- más méretben,más gyártótól- hevesen elfog a vágy, egy - egy példány birtoklására. Sajna azonban, a jelenlegi mb ütemem mellett, nem bírnám pénzzel illetve hellyel, és attól tartok, nem bírná a házasságom sem:-)) No, a lényeg, olyan szép, szinte fáj:-)

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.06. 10:18:06

@pittlaren: Ez még nem a Herald volt :-) Csak betettem addig egy képet találós kérdésnek :-)

jewdi76 2010.09.15. 12:29:17

Ez egy kellemes kis autó, élőben is, és modellben is.
süti beállítások módosítása