Picike autó.
Legalábbis láttam egy fotót ahol egy öreg Rolls Royce állt mellette, hát eltörpült.
A karosszéria nem önhordó (ez ugye azt jelenti, hogy alváz plusz felépítmény), Michelotti tervezte, nem egy száguldozós valami, a max sebessége 117 km/h, 31 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, de ez nem csoda a 950 ccm-es motorral. :-) Mivel külön alváza volt, elég könnyen és gyorsan terveztek rá más karosszériákat is. Fisher & Ludlow karosszériaépítő cég gyártotta az alvázra a felépítményt. 300 ezer darabot adtak el belőle, ami szerintem szép szám. Nem egy hú de szép autó, de nekem tetszik, olyan klasszikus autó formája van :-) Érdekessége, hogy a tervezés során külön szempont volt a minél jobb körbeláthatóság/kiláthatóság, így elmondható, hogy az autóban ülve a külvilág 93%-a látható ha körbetekintünk, azaz csupán 7%-át takarják a kilátásnak a tetőoszlopok. A kor angol autóihoz képest ez a 93% nagyon sok!
Ez egy olcsó modell, egyértelmű, hogy távol áll a Minichamps féle kategóriától, de ezt a rácuppantott hűtőrácsot akkor sem tudnák megmagyarázni a Hongwellnél :-)
És itt az eredeti:
És most a poén. Miért van a motorháztetőn egy fogantyú? Na?
Nem, nem az a válasz, hogy csak :-)
Azért van ott egy fogantyú, mert a különálló alváz miatt megtehették, hogy olyanra tervezik az autót, hogy a karosszéria egész orra egy csukló segítségével előre csuklasztható legyen :-), hogy a motorhoz könnyebben hozzáférhessenek szereléskor :-)
A karosszéria összes eleme lecsavarozható az autóról (beleértve a küszöböket és a tetőt is) és kicserélhető. Milyen praktikus egy törésnél, vagy ha az ember egyedi autót akar építeni... Az első kerék mögött látszik egy szürke rövid csík a modellen, az a valóságban egy rögzítő retesz, azzal lehet a helyére visszatett orrot rögzíteni a karosszériához, az eredeti fotóján ez látható.
Íme a retesz az első kerék mögött:
És íme, a felcsuklasztott orr :-)