Sokat vacakoltam míg ez meglett. Egyszer börzén is otthagytam, azóta is nagyon bánom, kétszer aukción is elmulasztottam. És azok kékek voltak. Azután meglett ez, egy aukción. Nem is drágán. Nem kék, de nem csúnya a színe, nem bántam meg végül, hogy ez a barna lett és nem a kék. Ez még talán életszerűbb, kék és ezüst csicsa-micsa színben csak kiállításra hordják az autókat, a barna jobban illik a hétköznapi használathoz.
Ez egy hétköznapi Duesenberg. Soros 8 hengeres motorja 265 lóerős és 190 km/h-val képes száguldani. Egy Ford T modell akkoriban, a harmincas évek elején 300 dollárba került. Ez az autó 17 ezer dollárba került a harmincas években a nagy gazdasági világválság idején, amikor szinte senkinek sem volt pénze semmire és egy átlagos amerikai orvos keresete kb. évi 3 ezer dollár volt. Ha hat éven keresztül félretette volna a pénzét orvosunk úgy, hogy egy centet sem költ belőle, akkor tudta volna megvenni. Az egyik olcsóbb verzióját. Mert lehetett kapni 25 ezer dollárért is felszereltségtől függően. Nem adtak el sokat belőle. Ha úgy gondoltad, hogy akkor most veszel egy Duesenberget, azt nem tudtad ilyen egyszerűen megtenni. Ugyanis először az alvázat kellett megvenned és utána hozzá megrendelni a több mint 15 kocsiszekrény gyártó cégtől az igényeid szerinti felépítményt. Nem úgy működött a dolog mint ma, hogy bemegyek a szalonba aztán ott az autó és kérek egyet. Nagyon - nagyon sok verziója létezett egy ilyen luxusautónak attól függően, hogy melyik felépítménygyártó céggel gyártatod le a karosszériát. Ez a modell amit a Matchbox megmintázott ebben a kis négykerekűben, egészen pontosan a következő névvel bír: Duesenberg J Hibbard & Darrin Imperial Cabriolet. Sikerült az egyik legritkábbat megmintázniuk.
|
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
![]() |