Ez egy dobozos autó. Az autóim nagy részének nincsen doboza, úgyhogy az ünnepi alkalom ha ilyen kerül a gyűjteménybe. Bár ez a papírdobozka nem a legszebb és elég silány, de akkor is doboz, átlátszó műanyag eleje van, megvédi a portól és mégis látszik az autó. Viszont ebben a dobozban nem szép a polcon, az  ilyesmi inkább tárolásra van. Van egy rendes műanyag dobozos Bugatti Royale modellem, francia, na annak érdekes a doboza, nemsokára felteszek fotókat arról is.

Ez az autó nem igazán a szívem csücske. Szerintem nem szép, sem a színe (ennek a modellnek a mustárszínére gondolok), sem a formája, viszont valamiért mégis tetszik. Nagyon nem, de azért mégis. Az az igazság, hogy persze hogy elfogadnám élőben ha valaki nekem adna egy ilyet :-) Ránézésre olyan hétköznapi igáslónak tűnik, átlagemberek részére gyártva (mármint eredeti méretben :-) ). Hogy mennyire lehetett tartós arról fogalmam sincsen, márpedig egy hétköznapi igáslónak annak kellene lennie, ugye. Na nézzünk utána a Népítéleten, mit írnak róla. Most már érdekelni kezdett :-) Ahogy én látom ez 1968-79 között gyártott Ford Escort modellje. 7,22-es átlagával bizony igencsak alul van a Fordok közt, de pl. a Probe alulmúlja a maga 6,88-as átlagával :-) A Wikipedia szerint viszont 1968-75-ig gyártották. Hát érdekes. Egy eléggé hozzértőnek tűnő kommentelő kolléga (Süni25) szerint 1968-1975 közt gyártották. Márpedig a kolléga valószínűleg rendesen ért hozzá, mert elég nagy Escort fotógyűjteménye/Escort MK2 regisztere van. Ezek szerint a Népítéleten rossz az évszám.

 Hannu Mikkola és Gunnar Palm pont egy ilyen Ford Escort MKI-el nyerték meg a több mint egy hónapon át tartó (április 19 - május 27), 25 750 Km hosszú, 1970-ben megrendezett London - Mexico Rally Kupa-t. Persze nem egy ilyen mustársárgában, hanem amolyan rallys kinézetűben (ez pedig a hátulja), meg az övéké egy picit nagyobb volt, ja és abba motort is szereltek (ez az enyémből valamiért kimaradt, nem nyitható semmije), meg annak az orrán voltak plusz lámpák. Szóval tök más volt de azért mégis pontosan olyan mint az enyém, legalább formára :-) Olyan nagyon rossz autó akkor azért nem lehetett ez a maga korában. Ja, az első tíz helyből öt helyen ez a Ford Escort végzett kérem szépen. Az első és a harmadik helyet szerezte meg a dobogón.

Na azért még egy szóra mielőtt jönnek a fotók, figyeljük csak milyen autók indultak ezen a versenyen: BMW 2002ti, Datsun 1600SSS, Ford Lotus Cortina, Ford Escort Mk I, Hillman Hunter, Jeep Wagoneer, Mercedes-Benz 280SE, Peugeot 404, Porsche 911, Rolls-Royce Silver Cloud, Rolls-Royce Silver Shadow, Trident Venturer, VW-based beach buggy.

Kétféle Rolls Royce, rally versenyen! 1970-ben! Lotus Cortina! Trident Venturer!
Akit még érdekel jobban ez a verseny, nézze meg ezt, több fotón is lehet látni a rallys Rolls Royce-okat :-) Pl. itt, meg itt. Király :-) Szerintem.
Agyamat eldobom! (meg már az írásból is elegem van) Fotók:

 
 
 
 
 
 

 

Szerző: PeterBlau  2009.12.31. 12:43 5 komment

Címkék: ford angol old escort mki cararama hongwell

A bejegyzés trackback címe:

https://4smallwheels.blog.hu/api/trackback/id/tr121634897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.01.01. 12:44:54

Nekem nagyon tetszik, grat! Ez a típus az én gyűjteményemben 1:64-ben a Corgi jóvoltából képviselteti magát: szirszarjaim.blog.hu/2009/09/07/merlegen_a_valosag_4
Szerintem majd azért beszerzek egy ilyen 1:43-ast is...

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.02.25. 22:50:11

1968-1975 : MK1
1975-1980 : MK2

jewdi76 2010.09.15. 12:33:49

Nekem nagyon tetszik ez a darab, ha esetleg megválnál valamikor tőle, vagy készpénzért, vagy cseremodellért, akkor szólj.
süti beállítások módosítása