Ezt az autót mindenki ismeri.
Ez az az autó, amelynek ma már nem számít sem a gyorsulása, sem a végsebessége.
Ezzel a modellel semmi problémám nincs. A rajtszám helyét szabadon hagyták, odaírhatom a születési évem vagy napom számát.
![]() |
Sir Alec Issigonis, az ember aki a Minit tervezte.
![]() |
Issigonis egyik első szabadkézi rajza a Miniről.
![]() |
"Ez a forma még akkor is divatos lesz, amikor én már rég meghaltam és eltűntem."
Sir Alec Issigonis
![]() |
1964 telén Monte Carloban ez az autó legendává vált. 1071 köbcentis, 70 lóerős motorjával legyőzte a nála sokkal erősebb és gyorsabb autókat.
Háromszor nyerte meg a Monte Carlo Rallye-t.
1964-ben, 1965-ben és 1967-ben.
1966-ban az első három helyet három Mini szerezte meg, de mivel a kiegészítő fényszórójuk nem felelt meg a francia előírásoknak, mindhárom Minit kizárták a versenyből a győzelmük után. 1967-ben a Minik visszavágtak.
![]() |
Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis
(1906 - 1988)