Ezt az autót mindenki ismeri.
Ez az az autó, amelynek ma már nem számít sem a gyorsulása, sem a végsebessége.
Ezzel a modellel semmi problémám nincs. A rajtszám helyét szabadon hagyták, odaírhatom a születési évem vagy napom számát.
Sir Alec Issigonis, az ember aki a Minit tervezte.
Issigonis egyik első szabadkézi rajza a Miniről.
"Ez a forma még akkor is divatos lesz, amikor én már rég meghaltam és eltűntem."
Sir Alec Issigonis
1964 telén Monte Carloban ez az autó legendává vált. 1071 köbcentis, 70 lóerős motorjával legyőzte a nála sokkal erősebb és gyorsabb autókat.
Háromszor nyerte meg a Monte Carlo Rallye-t.
1964-ben, 1965-ben és 1967-ben.
1966-ban az első három helyet három Mini szerezte meg, de mivel a kiegészítő fényszórójuk nem felelt meg a francia előírásoknak, mindhárom Minit kizárták a versenyből a győzelmük után. 1967-ben a Minik visszavágtak.
Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis
(1906 - 1988)