1931-ben járunk.

V8-as motor, 95 lóerő, 5785 ccm, 3 sebességes manuális "Synchromesh" nevű szinkronizált váltó, szervós dobfékek, opcióként rendelhető extra fűtés amely a gyárinál erősebb.

A Ward autómagazin a XX. század második legjobb amerikai motorjának választotta ezt a 90 fokos V8 motort amely ebben az autóban üzemelt.

6 db huzalküllős kerék járt hozzá, azaz gyárilag két pótkereket adtak, ezeket az autó két oldalán helyezték el. Hátul egy kis ajtó hátrafelé felhajtása után két szükségülést találunk. Ezekbe a sárhányókra szerelt fém fellépők segítségével lehetett beülni. Mintegy meg kellett mászni a sárhányókat, hogy az ember bejusson a hátsó ülésekre. (De ez nem furcsaság, az akkori sportmercedeszeken ugyanez a megoldás volt divatban.) A motortér két oldalán 5-5 db levegőztetőnyílás található.

Az autó új ára 3450 dollár volt. Az átlagkereset 1368 dollár volt akkoriban. Egy főiskolai tanár 3100 dollárt keresett évente, egy szénbányász 1500 dollárt, míg egy acélmunkás 423 dollárt. Egy pincér 520 dollárt, míg egy mezőgazdasági munkás 216-ot. Nem egy olcsó autó, egy akkori orvosnak pont egy éves keresete, viszont egy kongresszusi képviselő vagy repülőgép pilóta két ilyen autót is tudott volna venni az éves keresetéből.

 

Ami számomra külön öröm, ez a kis autómodell Spanyolországban készült, és nem Kínában! Számomra ettől sokkal értékesebb!

 

És az igazi. Tessenek megfigyelni a hátsó pótüléseket, igazán nagyon mókás. A hátulja felől készített fotón ugyan éppen le van zárva a pótülések hátrafelé nyitható ajtaja, de a fekete sárhányón nagyon jól látszik a három darab, fémből készült fellépő lépcsőfok, amelyeket megmászva bejuthattunk a pótülésekre. Az első még a hátsó lökhárítóra van szerelve, a második kb. a sárhányó fele magasságában látható, a harmadik pedig a sárhányó tetején. Klassz lehetett ezeken csúszkálva kapaszkodó nélkül bemászni a hátsó ülésekre :-) Az első képen látszanak a felnyitott pótülések is. A kor Cadillacjain tipikusnak mondható az ovális keretbe foglalt, a műszerfal közepére helyezett műszercsoport.

 

Szerző: PeterBlau  2010.01.17. 22:50 Szólj hozzá!

Címkék: amerikai v8 cadillac old guisval

A bejegyzés trackback címe:

https://4smallwheels.blog.hu/api/trackback/id/tr251680784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása